lördag 26 januari 2019

Växthuset i dvala



Än är det ett tag till man kan vara ute och fixa i växthuset. Men en liten tur ut där var jag i alla fall. Det ligger lite i ide för tillfället. De växter som är där bara finns till. Hoppas de mår bra även sedan när det blir varmare igen. 




Taklökarna klarar sig bra och en fin ljung trivs också bra i kylan.




Alla krukor som kan frysa sönder har jag lyft in. Korgarna och ljuslyktorna i glas funkar bra trots kylan.




Olivträdet skulle först få vinterförvaras frostfritt, men det har någon form av löss så det står här för att se om det överlever och kanske ohyran också försvinner. 




Otroligt med små borstnejlikor som kikar upp. Lite vårkänsla kommer allt då. Men det är långt kvar jag vet.




Det vintergröna trivs bra i korgkrukorna.




Det dröjer ett tag till man kan sitta här och njuta i solen. 




Zinkhusen är fortfarande några av mina favoriter.




Opps julgranen står fortfarande kvar här ute. Tycker den kan vara där ett tag till. Det blir lite mer grönt därute då. 

Lördag och den har bestått av först träning, yoga, hundrunda. Sedan har jag rensat lite i olika lådor. Känns så skönt när det är gjort. Har dock mycket kvar. Får fortsätta en annan dag.
Strax blir det god mat med goda vänner. 
Ser fram emot en trevlig kväll

Ha en fin kväll alla 

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Va fint med växthus och där var ju en del blommor fast det är vinter och kallt. Härligt!!
    Jag är också inne i en rensa ut i skåp och lådor fas och ska snart gå på byrålådorna. Det är skönt att gå igenom och få fint.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  2. Så vackert ändå mitt i vintervilan! Hoppas att kvällen blev trevlig och att ni haft en fin dag idag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det känns fridfullt på något vis med vintervilan:)
    Ha det gott
    Kram milla

    SvaraRadera
  4. Härligt med små färgklickar och hopp om vår!
    Kram Anna

    SvaraRadera