lördag 2 februari 2019

Stjärnflocka fortfarande en favorit



Stjärnflockan är fortfarande en favoritblomma för mig. Om jag får välja och den finns i utbudet så får den följa med hem. Får några veckor sedan hade vi kalas för mannen min och då stod dem här på bordet. Nu får jag njuta av dem på bild i stället. 




De vita blommorna är en form av fresia. Gillar de lite flikiga och busiga kronbladen. 




Får kanske fundera på om jag kan göra en tavla av stjärnflocka. Det hade varit fint att få njuta av dem hela tiden. 





Lördag och ny månad. För 22 år sedan fick vi vårt andra barn. Vår fina flicka ska vi fira ikväll. Hon bjuder då på kalas. 

Hoppas alla som kikar in får en fin dag 

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Underbara blomster dessa två, Fresian är dock min favvo om jag ska välja en av dessa! Hoppas att ni hade ett kul kalas!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Härliga blommor:)
    Kul med kalas jag var oxå på kalas i helgen mitt barnbarn fyllde tre år:) Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Jag tycker absolut stjärnflockan är värd att få bli tavla! Härligt med barn som ordnar egna kalas, dit längtar jag lite:)!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Stjärnflocka är verkligen en fin blomma och det låter som en bra idé att rama in en av dina bilder som en tavla :)
    Önskar er en fin lördag!
    Kram Maria

    SvaraRadera