söndag 20 januari 2019

Lite spretigare krysantemum



 För en vecka sedan var det fina mannens födelsedag. Inför kalaset gillar jag att ha fina blommor runt oss. Så när jag var i blomsteraffären och såg jag de här ståtliga krysantemumen var valet inte svårt, vilka blommor som skulle få pryda vår fina "Ernst" vas. 




Kronbladen är så flikigt fina. Ser nästan lite rufsig ut. 




Hur ska man summera förra veckan. Det var en vecka som började med kalas för fina mannen. En trevlig kväll med en god kycklinggryta till middag. Jag provade att göra en ny tårta. En chokladmoussetårta. Receptet finns hos Arla köket. Egentligen skulle man dekorera med passionsfrukt. Men mannen min ville hellre ha hallon på. Det var riktigt gott. 
Sedan fortsatte vi firandet på mannen mins riktiga födelsedag. Då kom barnen hem och vi åt middag tillsammans. Alltid lika mysigt att ha barnen hemma. 
 Veckan har sedan bara rullat på med träning och yogautmaningen hos Adriene. 
Och nu sitter jag här en vecka senare och summerar veckan. Igår var vi på ännu ett kalas. Mycket trevligt som alltid. 
Idag blir det en långrunda med vovven. Det ser ut att bli en vacker dag. Solen skiner redan.

Ha en härlig söndag 

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. Färska snittblommor är verkligen en höjdare!
    Sv: Kunde sonen säga vad som varit fel? Välkommen tillbaka:)!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en inställningssak i inställningar. Har med gdpr lagen men nu har jag tillåtit att jag typ syns när jag kommenterar och då kan jag också kommentera utan att bli utkastad hela tiden. Kram Pernilla

      Radera
  2. Ja idag skiner solen! Jag hoppas att du hinner ut och njuta av den och fylla på med ny energi :) Ni bjuder alltid på god mat och dukar så fint när det är kalas och det senaste kalaset hos er var inget undantag. Gott, trivsamt och trevligt!
    Kram Maria

    SvaraRadera