fredag 10 februari 2017

Four iland tour del 2



När vi stannade till på den tredje ön var det ganska skönt att vara på land. Det hade varit väl spännande på grotturen. Det lastades av stora lådor med mat som vi skulle få som lunch på stranden. Det var väldigt gott och trevligt. Alltid gott med thaimat. Jag saknar det redan.




Det var en väldigt liten och rogivande strand. Dock lite mer turister här än på vår strand där vi bodde.  Men fina båtar var det också gott om.




Gillar när repet guppar emot vattnet när båten åker ut och in ifrån stranden. 




Här var havet lite blåare än på vår hemmastrand.




Här ligger mannen min och snorklar. Han gillar det skarpt. Jag gillar mer att bada och sola. 




Här växte träden nästan längs med vattnet.




Barnen gillade att bada. Det var ett måste att svalka sig i vattnet. 





Man såg rätt långt bort. Där skymtar man bergen som tornar upp sig. 




Nu är min snorkelman lite närmre land. 




En nöjd man som fått se många färgglada fiskar.




Vi hoppade på båten igen och åkte till en sista ö, som också var typ en klippa som man fick hoppa i vid och snorkla. Nackdelen här var att fiskarna blev ivägskrämda när alla turister närmar sig. 




Det såg ganska roligt ut när alla guppade runt i vattnet och försökte se lite fiskar. Det var en mysig och trevlig utflykt.

Fredag och jag slutar tidigt. Eftermiddagen ska ägnas åt att förbereda ett 70 års kalas. Vi ska fira mannen som fyllt 50 år och dottern som har fyllt 20 år. Det ska bli trevligt

Ha en fin fredag

Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar