måndag 21 november 2016

Jul hos Enkla Ting.


'
I lördags var vi på besök hos Enkla Ting. De har mycket fint nu till jul. Så vi tog en tur dit. Dottern övningskörde dit. Det är bra övning och ett tillfälle gavs att komma dit. Vi gick runt och kollade på allt fint. Sedan tog vi en fika i deras cafe. 




Hade man haft obegränsat med pengar hade jag köpt mycket här.





Bara de här fina murgrönorna i de bulliga krukorna. Tre bredvid varandra är så fint.





Nu är det så att jag har rätt mycket pynt i från andra år som ska få komma fram istället. Men lite smått handlade jag i alla fall. Visar en annan dag vad. 

Måndag redan och ny vecka. Vi hann även med att riva spackla och börja måla taket i vår dotters förra rum. Spännande hur det kommer bli. Färg ska bestämmas till väggen. Ett kärt bekymmer. Men inte så lätt som jag trodde det skulle vara. 

Ha en fin start på veckan

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Mycket fint ögongodis!

    Ha det gott!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Svårt att åka från Enkla Ting utan en påse.... Ha en fin start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Ibland tycker jag att bara det där med att strosa runt i en butik och titta kan ge ny inspiration till saker man redan har.
    Det blir billigt om inte annat=))

    Spännande med lite renovering, det är alltid kul!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Vsd spännande att få se vad du köpt, en riktigt inspirerande butik!

    SvaraRadera