söndag 16 november 2014

Rosa hyacint



I vår grovhall är det inte så mycket ljus. Så det är inte så många blommor som trivs där. Men så kom jag på att en hyacint kan nog trivas där. 




På brickan har jag även en glaskupa med en boll i av rostrosa hortensiablad. 




Brukar inte ha rosa hyacinter. Brukar mest ha vita. Men nu när den börjar blomma är den riktigt vacker i det rosa.




Söndag och fina mannen åker på tjänsteresa redan idag. Så det blir lite småpyssel hemma idag. 

Ha en fin söndag

Kram Pernilla

5 kommentarer:

  1. Hyacinter har inte gjort entré här än, men det dröjer nog inte länge till. Det var en vacker rosa nyans, jag brukar också ha vita.
    Ha en fin söndag!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Jag längtar efter doften av hyacinter. Då är det verkligen jul=))
    Fint med hortensiabladen!
    Kram Hanns

    SvaraRadera
  3. Så härligt med hyacinter... och jag älskar de rosa! Nu är jag också sugen på att smyga igång advent...!

    SvaraRadera
  4. Andra bloggen i kväll med hyacinter o jag blir lite avis... måste skaffa mig några stycken... älskar de där tjocka och knubbiga knopparna och de doften, ahh som jag längtar...

    Underbart inlägg!!!

    Ha en fin söndagkväll!!

    Kram - Tatjanis

    SvaraRadera
  5. Åh, Hyacinter! Jag älskar dem! Hm....tror minsann att jag också ska handla hem det....nu får man kanske börja jula till det lite. Ute är det ju hemskt höstväder och det behöver verkligen piffas till lite!
    Kram Jennica

    SvaraRadera