söndag 9 juni 2019

"Vardagslyx"



Äntligen tog jag mig tid att njuta med kameran i vår trädgård. Jag blev inspirerad att ta tag i det av fina Frokenfotostudio.se. Hon bjöd in mig och flera andra till en utmaning på Instagram varje söndag. Man hashtaggar Mittsommarjag och lägger in en bild. Sedan får man olika utmaningar varje söndag. Denna veckans utmaning är "Vardagslyx". Jag känner att vardagslyx för mig är så mycket, framförallt att få vara och njuta i vårt växthus. Det luktar så mycket gott med alla tomatplantor. 




Att få pyssla om alla blommor vi har här är vardagslyx för mig.




Vardagslyx är att få sitta och bara njuta och titta på allt som växer.




Från att allt var i vintervila och nu bara prunkar det av blommor. Både sådana som bott där hela vintern och dem som är nysatta nu på våren.




Jag har valt tomater som inte blir så höga i år. Det känns bra så att det även kan få plats lite annat på hyllorna.




Så mitt bidrag kommer att bli en bild ifrån vårt växthus. Vill ni också vara med kika in hos frokenfoto_studio på instagram.

Ja detta får bli mitt första inlägg på mycket länge.

Hoppas ni som kikar in får en härlig söndag

Kram Pernilla

2 kommentarer:

  1. Kul med runt växthus och du utnyttjar det så väl och vackert både inne och utifrån. Som fina reklambilder!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart växthus, jag förstår att du njuter för fullt nu! Kram Anna

    SvaraRadera