fredag 4 augusti 2017

Egenodlade aubergine och tomater



I vårt lilla växthus får det inte plats så mycket. Men i år har det blivit tomater och aubergine som stått för den främsta odlingen. 




När man odlar dem i kruka blir de inte så stora som jag föreställt mig att de skulle vara. Men de är vackra att se på även om de är små. Igår var det dags att göra moussaka. Så två auberginer fick hamna i middagen. Jag brukar laga en svensk moussaka med potatis i botten, sedan skivar jag aubergine och squash som varvas. Överst har jag en köttfärsröra kryddad med vitlök, salt och peppar. En omtyckt rätt här hemma. 




Det har även blivit en del tomater i år. Körsbärstomater är de vi har fått mest av. De är så goda att äta lite ljumma när man precis har plockat dem.

Fredag redan och jag har haft en relativt lugn sista lediga vecka. I Onsdags kväll var vi och såg på Per Gessle. Det var väldigt bra och trevligt. Idag ska jag luncha med mannen min. Det ska bli en mysig stund. 

Ha en härlig fredag 

Kram Pernilla

1 kommentar:

  1. Aubergine är så otroligt vackert! Tyvärr är jag inte speciellt förtjust i det, jag önskar verkligen att jag tyckte om det!

    SvaraRadera