fredag 9 december 2016

Vit liten julstjärna



Köpte den här vita lilla julstjärnan på torget i Malmö. De stod ute i kylan. Så först tänkte jag att de kanske inte skulle klara sig när de kommer in i värmen. De brukar säga att de får inte bli kalla när man tar hem dem i från affären. Men då sa hon som sålde dem att jag skulle inte packa upp blomman ifrån pappret förrän efter ett dygn inomhus. Jag fick bara öppna pappret lite i toppen. 




Jag chansade och köpte den vackra vita julstjärnan. Sedan gjorde jag som hon sa och väntade att packa upp den ett dygn. Jag blev glatt överraskad när jag nu ser att den har klarat att bo i vår värme här inne i ett par veckor. Känns kul.




Fredag och min långa fredag på jobb. Det ska bakas lussebullar med barnen och fortsätta att göra pepparkakshus med barnen. Alla barnen får baka och dekorera vars ett pepparkakshus. Är kul när de är så duktiga och klarar detta. 

Ha en fin fredag 

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. Det var ju ett bra tips med julstjärnan!
    Ha det så kul med pepparkakshusen
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Men så söt julstjärna, jag är ingen fan av julstjärnor men en sån liten vit hade jag velat ha! Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Det tipset ska jag komma ihåg. För en vecka sedan fick vi en jättestor julstjärna men där åkte ju pappret av direkt och jag får lite undergångskänsla varje gång ett blad trillar. Håller tummar och tår för att den ska klara sig även utan ditt trick.

    SvaraRadera