fredag 18 november 2016

En liten innegran har flyttat in



Nu pyntas det både här och där. På den här brickan har en liten innegran fått en plats ibland alla ljuslyktor.




Jag gillar allt som är så mustigt grönt nu. Det behövs den här årstiden när man är mer inne än ute. Vädret är mest regn och då vill man bara vara inne och mysa med lite ljus och vintrigt grönt. 




Fredag och jag har precis kommit hem ifrån jobb. Det blev först en lång hundrunda sedan landade jag här vid datan en stund. Strax ska jag fortsätta plocka fram lite ljusstakar och kransar med små lampor i. Det behövs nu i mörkret. Jag börjar redan även om det är en vecka kvar tills 1:a advent. Men nästa vecka är det en lång jobbvecka så det är bäst att passa på nu när tiden och lusten finns. 

I kväll ska vi ut och äta och fira svärmor som fyller 75 år. 

Ha en fin fredag alla

Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar