söndag 17 juli 2016

Gå bort present



Igår var vi hos goda vänner och blev bjudna på god mat och väldigt trevligt sällskap. Eftersom jag vet att de inte ska vara hemma under den närmsta tiden fick jag hitta på en annan present än en blomma. 
Vi har en liten söt inredningsbutik i vår by som Heter Fialottas Drömhus. Jag kikade runt lite i butiken och hittade först den här fräcka ugglan. Vet att värdinnan är glad för ugglor. 




Sedan hittade jag den här ljuslyktan som kunde passa med ugglan. 




När jag kikade lite till hittade jag den vita trälådan med texten "Smått och Gott"
 på. 



Valet blev då helt plötsligt enkelt. Ugglan och ljuslyktan fick bo i lådan som man kan ha till vad man vill sen. Bad expediten slå in det i lite cellofan. Jag fick välja band och då blev det en gammelrosa färg. Presenten var då fulländad. Tror presenten var uppskattad. Det kändes så. Jag var själv nöjd med valet och då brukar det bli bra.

Söndag och vi ska fortsätta att klippa buskar i trädgården. Ett angenämt jobb när solen faktiskt skiner emellan molnen idag. 

Ha en härlig söndag

Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar