lördag 21 maj 2016

Förgätmigej är som ogräs




När jag kikar i rabatten ser jag en massa små blå blommor. Det är förgätmigej som har blommat igen. Trots att jag har plockat bort alla blommor förra året. Jag är inte så glad att de sprider sig i hela rabatten. Därför brukar jag plocka bort blommorna. I år plockade jag in dem och satt de i två olika vaser.







Gillar att ha en liten vas på badrummet med fina blommor. Därför var det ingen diskussion var de här blommorna skulle stå.  Här kan jag njuta av blommorna utan att de förökar sig. 




De är så skira och vackra när de står så fint i en liten vas. 

Lördag och fina mannen är på cachtur hela dagen och kvällen. Så nu ska jag roa mig själv. Först blir det träning. Sedan lite annat roligt i trädgården. Sedan är det dax att fota fina dottern i hennes studentkläder.

Ha en härlig lördag

Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar