fredag 29 april 2016

Sol i växthuset




Vädret har varit väldigt konstigt de senaste veckorna. Nu vill jag bara ha sol som här i växthuset. Kunna njuta av att vara ute. Men i stället får jag njuta av fotona på vårt växthus en dag när solen var framme. Egentligen krävs inte mycket sol för att det ska vara skönt här ute. Men är det bara grått och regn är här kallt. 





Trots det kalla vädret trivs vår lilla rosmarin även här ute. Den fortsätter att blomma.

Fredag och en lång arbetsdag framför mig. Sedan tänkte jag mannen och dottern göra ett besök hos Fialottas drömhus. Hon har after work i dag mellan  kl 14.00 och 18.00. Spännande och se vad för mycket nytt hon har i butiken. Fina Maria O ska vara där och göra reklam för sina härliga fotograferingar. 

Ha en härlig fredag

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. Det ser ut som vi kommer få alldeles för få solstrålar i helgen, men
    som du skriver, det behövs ingen lång solstund för att det ska bli varmt
    i ett växthus! Min blommande rosmarin planterade jag ut förra veckan och nu får jag se om den gillade att bli begravd i snö! Jag borde nog gjort som du, låtit den stå kvar i skyddad miljö!
    Önskar dig en riktig härlig helg!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut i ditt växthus! Skönt att sitta bakom glas när det blåser kallt. Jag har precis kommit hem från Italien, där det var lika kallt som här...nästan:-(
    Hoppas värmen kommer snart nu.
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  3. Ja, nog längtar man efter sol och värme. Vi har inget så stort växthus, men väl en inglasad altan. Men än är det för kallt även där.
    Jag hoppas ni får det mysigt ikväll.
    Kram Helén

    SvaraRadera