söndag 26 oktober 2014

Fotoutmaning "Färg"







Söndag och fotoutmaningsdax. Jag funderade lite på Färg som är dagens tema. Det finns många fina höstfärger nu. Men jag valde i stället rosa, blå och svart. Varför valde jag nu det? Jo för vår lilla Tippen behövde nya regnkläder och de har jag sytt i de färgerna.






Så färg för mig i dag blir de här regntygerna. 




Här mannekänger Tippen i den ena. Jag sydde två stycken så man alltid har en torr att ta på. De är likadana fast jag har bytt plats på det rosa och blå bitarna. 




Nu vill jag inte mannekänga mer. Nu vill jag ut i trädgården tänker nog Tippen.




Under magen och på benen har jag satt svart eftersom då syns inte smutsen.


Detta får bli mitt bidrag i utmaningen Färg. Vill ni se fler bidrag kika in hos Maria O och Mamma med ambitioner.


Ha en fin söndag


Kram Pernilla


14 kommentarer:

  1. Alltså jag dör sötdöden! Hon ser å ena stunden mallig ut och nästa ser hon ut som att "okej, kan du sluta med kameran nu", underbar.
    Jättefin regnkappa. Är den svår att sy?

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. WOW!! Så söt och så duktig du är att sy!
    Söndagskram och nospuss från Melody till Tippen!

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig tolkning och vad fint du har sytt det är ju inte helt enkelt att sy sådana tyger och få det så snygg. En riktigt fin höstsöndag till dig och Tippen och idag verkar ni inte behöva använda den nya outfiten. Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Härlig färgsättning på beklädnaden för Tippen.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. Så duktig du är som sytt detta själv! Härliga färger. Praktiskt att slippa en smutsig hund efter alla promenader... Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Halloj!
    Men så sött, och hon ser ut att stortrivas i sitt regnställ.
    Snygg färgkombo du valt :O) Undrar om våran Katt skulle uppskatta
    en när hon går ut hihi.
    Ha d gott Kram Arja

    SvaraRadera
  7. Men så söt hon är! Vår hund, som vi hade för länge sedan, hade bara vägrat röra sig i en regnoverall:) Men så praktiskt det måste vara!
    Rolig och annorlunda tolkning av dagens utmaning.

    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  8. Nä men gud så fin! Vad duktig du är!!! Hade jag vetat det kunde du lika gärna fått sytt en regnoverall till Tyson. Nu köpte jag en Hurtta som kostade nästan 600 kr. De kunde ju lika gärna du fått!
    Fin tolkning på färg också.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  9. Oj, vad du kan... kanonsöt blir hon ju i de där! :-)

    SvaraRadera
  10. Men du, vilken fin!!! Imponerande :) riktigt fint och jag kan tänka mig att det kan pigga upp en o annan höstpromenad. Finfint bidrag!!

    KRam - Tatjanis

    SvaraRadera
  11. Så cool hon blir och så grymt duktig du är. Den blev bara så fin. Härliga färger.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Vad fint! Vad duktig du är att sy! Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Så fin hon blev och vad duktig du är på att sy...

    Ha en bra start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Wow! Det var kreativt, både regnkappan och utmaningen:)!

    SvaraRadera