söndag 14 september 2014

Där varje dag börjar...



Dagens fotoutmaning är." Där varje dag börjar". Lite att klura på. För min del börjar det med att klockan ringer. Till saken hör att jag precis har köpt en ny väckarklocka. Den är väldigt fin att titta på. Enda är att den låter förfärligt. Första gången den ringde for jag upp ur sängen av signalen. Så klockan får tittas på i fortsättningen och den gamla väckarklockan fick tillbaka sin plats igen.




Varje dag börjar också med att vår lilla goding släpps ut i trädgården för dagens första lilla runda.




Lite span efteråt är mysigt.




Varje dag börjar också med att radions sätts på. Oftast lyssnar jag på P3. 




Varje dag börjar även med en kopp te. Sedan kan dagen komma igång. Detta får bli mina bidrag i dagens fotoutmaning. Vill ni se fler bidrag kika in hos Maria O och Mamma med ambitioner.

I dag ska det bara relaxas. Efter en intensiv helg i Ullared. 

Ha en fin söndag

Kram Pernilla

11 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Att starta dagen med te gör vi båda och om du ska testa grape så ska jag testa P3 :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Skrattar åt klockan=)) Köpte en liknande och höll på att smälla av när den ringde...Jisses, vilken start det blev!
    Mysiga bilder!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Godmorgon.......
    Jag har också råkat ut för det där med klockor, så jag bruka testa signalen på affären.
    Här blir te fil, musli smörgås och kaffe strax

    Härliga bilder

    Ha en fin dag. // Lissen

    SvaraRadera
  4. Så fin väckarklocka. Kan tänka mig att den låter hemskt. Men man kanske kommer upp snabbt :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Mysiga bilder, det där med väckarklockor är snyggt men inget kul att
    vakna till. Bättre med mobilen tycker jag och hitta en skön soft väckningssignal :O)
    Ha d gott Kram Arja

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Gillar väckarklockan men kan förstå att den inte ger någon lugn start på dagen direkt.=)

    //Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvaraRadera
  7. Mysiga bilder! Samma här en hundpromenad och en stor kopp te, varje morgon... Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder och det låter som en lugn och skön start, precis som det ska vara!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  9. mysiga morgonbilder, startar också mina morgnar tillsammans med de fyrbenta. Kram Åse

    SvaraRadera
  10. Min väckarklocka är min lille 2,5 åring... jag ställer klockan(mobilen) för man vet ju aldrig om ett under skulle ske...
    kaffe sen åker jag till jobbet
    kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder och fin tolkning! En liten sötnos, er lilla fyrbenta:)
    Ha en fin start på kommande vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera