söndag 8 juni 2014

Äntligen en squash



I år har jag odlat squash i krukor i växthuset. Fick ett tips att de ska ha väldigt mycket vatten när det börjar komma små squash. Jag följde tipset och nu har jag skördat en stor squash. Så härlig känsla när man själv har odlat den.




Här kan man skymta den när den sitter på plantan.




Här är den nyskördad. Visst är den läcker.





Jag skivade sedan upp den. Ringlade oliv olja på en plåt och la den skivade squashen på. Saltade lite lagom. Sedan fick de stå i ugnen i 200 grader i ca en kvart. Så gott det blev. Det hoppas jag att jag kan göra med fler squash framöver.

I dag ska vi fira min fina pappa. Det är en överraskning vad vi ska göra, så jag kan inte berätta det än. Fast trevligt ska vi ha.

Ha en fin söndag

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Det var tidigt med squash alla redan. Ser gott ut med grillade skivor. Jag är grymt sugen på squash nu särskilt efter dina fina bilder, men har gett mig den på att inte köpa utan vänta på mina egna.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  2. Härligt att äta egenodlat, mycket bättre än köpta saker :-)
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Men mums så gott!! Och extra mumsigt när man har odlat själv såklart! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  4. Så gott med egen squash! Jag väntar nyfiket på gurkor här hemma!
    Hoppas det var ett trevligt kalas
    Kram Sandra

    SvaraRadera