fredag 9 maj 2014

Rosenknoppspelargon



Det har blivit fler och fler korgkrukor. Jag gillar verkligen de krukorna. Lite medelhavskänsla över dem. Först satte jag rosmarinträdet i en. Sedan blev det ett litet olivträd i en annan. Nu har jag satt ut rosenknoppspelargonen i en.




Köpte den på Hvilans plantskola. Den har först stått i köksfönstret i några veckor. Men nu var det dax att flytta ut den i en större kruka.




Namnet passar in eftersom det är blommor som stora rosenknoppar. Vackra blommor.




Fredag igen. En lång arbetsdag, sedan helg. Då ska det fixas till kalas. Mer om det i morgon.

Ha en fin fredag

Kram Pernilla

10 kommentarer:

  1. Tack för koftbutiken , så fina pelargoner. Ha en härlig fredag Karin

    SvaraRadera
  2. Rosenknoppspelargoner är så fina! Jag köper några varje år, men lyckas inte få dem att klara vintrarna något vidare. De blir aldrig lika fina år två!
    Önskar dig en härlig helg med ett dunderkalas för 20 åringen!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Så snyggt... funderar på om jag skulle slå till på ett olivträd, men jag har ingen vidare lycka med växter. Får fundera vidare på det... :-)
    Trevlig fredag till dej!

    SvaraRadera
  4. Den är så vacker den där rosenknopps pelargonen. Har tre sticklingar som väntar på att få växa till sig lite innan de sätts ut. Här har det kommit så mycket regn så jag tror pelargonerna är glada över att få vara inomhus;)

    Önskar dig en fin fredag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Sååå vacker!
    Och fint med korgarna, jag stod och tittade på såna igår=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Härlig trio! De där tillhör mina favoriter allihop:) Och så vacker pelargon, extra fina blommor. Korgkrukorna ser fina ut, håller de bra för väder och vind?

    Ha en fin helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  7. Det är jättefint med korgkrukor....det vill jag med ha!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också korgar som krukor! Så fint du gör det!
    Trevlig kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Så fint med både växter och krukor!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Så fint på er altan! Jag gillar oxå korgar istället för krukor. Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera