torsdag 15 maj 2014

Kärrek "Green Dwarf"



 Det här trädet satte vi på baksidan av trädgården vid växthuset. Det är ett träd i dvärgform av kärrek. Trodde dock att det skulle se lite större ut än det gjorde. Men det tar väl sig i kronan i alla fall. 



Trädet som stod där innan var en Hängsälg. Den välte i vintras i stormen. Liksom de två på framsidan gjorde. Därför blev det lite nya träd.




Det är små söta blad än så länge. Lite röda är bladen i färgen. Det gillar jag

Ha en fin torsdag

Kram Pernilla

11 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut! Av det jag har sett hittills så kan jag tänka mig att hela din trädgård är fin!
    Det är det enda som är tråkigt i odlingslotten, att man inte får plantera träd.
    Inte ens träd i miniformat=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Fina färger på bladen, snyggt som tusan

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Fina bilder och fint i ert land! Här blir det trädgårdsjobb i helgen, hoppas på fint väder... Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Kärrek var en ny bekantskap för mig!
    Litet fint träd som jag ska lägga på minnet om jag får en liten trädgård någon gång. I den jag har nu skulle jag vilja ha stora träd som växer med rekordfart och skymmer grannarnas hus!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiskt vackra blad, förstår att du gillar den.
    Tråkigt med träd som välter.

    Önskar dig en fin torsdag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  6. Det var ett nytt träd för mig! Vackert med det röda!
    Jag har en Japansk dvärgpil hemma som jag trodde var död i höstas/vintras (av lathet tog jag aldrig upp den) men den tar sig nu!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Kärrek var nytt för mig, vilka vackra blad. Kram

    SvaraRadera
  8. Supersnygga blad! Den kommer att bli så fin när den växt till sig lite :)

    Kram Sara

    SvaraRadera
  9. En sån har jag inte sett förut. Spännande att se hur den utvecklar sig.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  10. Så vackert! Helt ny sort för mig....
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  11. Vilka fina blad! Härlig färg!
    Kram Maria

    SvaraRadera