söndag 16 februari 2014

Fotoutmaning "Vardag"



När jag såg den här utmaningen låg jag i soffan och hade feber. Då tänkte jag vilken tråkig vardag jag har just nu. Många koppar te har det blivit och lite läsning i min julklappsbok av Liza Marklund. När man bara ligger så i soffan tänker man, ska jag aldrig bli frisk. Nog om denna vardag. Annars är vardagen en fin tid. Jag njuter av vardagen när mina barn och man kommer hem och vi lagar mat tillsammans. Nu när barnen är så stora är det en annan vardag än när de var små. Vi har börjat med Linas matkasse och det har gjort vardagen rolig när vi ska laga mat. Alla i familjen är lika engagerade. Skoj!.



I vår vardag har vi också vår lilla goding Tippen. Hon gör att vi kommer ut varje dag och ger oss mycket glädje.



Hon gillar att leka och hitta godisar i olika problemlösar leksaker. Det är lite ur min vardag. 

Vill du se fler bidrag om Vardag kika in hos MariaO och mamma med ambitioner.

Ha en fin söndag

Kram Pernilla

13 kommentarer:

  1. När man är sjuk är vardagen inte mycket att hurra för, det blir långa tunga dagar som släpar sig fram. Men annars är det i vardagen som det är viktigt att glädjas åt det man har och en hund förgyller alltid ens dagar!
    Kram från M.E och en stor nospuss från Melody till Tippen

    SvaraRadera
  2. Det är mycket värt att ha en bra vardag. Det är ju de dagarna vi har flest av. Hoppas verkligen att det är slut med sjukstuga nu för din del.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Dom där hundarna vi har. Visst förgyller dom våran vardag. Med kärlek och frisk luft. Det är underbart!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Läsa en bra bok och dricka en kopp the skulle jag kunna fylla mina dagar med, har precis börjat med Kepplers sista och oj vad den är bra. Ha en fin söndag, kram Karin

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Hoppas att du kryat på dig. Visst är det härligt att laga mat
    tillsammans med sina killar ♥
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  6. Visst är det viktigt att njuta och glädjas åt vardagen . Krya på dig. Kram Åse

    SvaraRadera
  7. Ibland känns det som jag har två olika vardagar... Vi har åtta år mellan barnen så en småbarns vardag och en liteäldrebarn vardag..en vardagsblandning. fast nioåringen är en blandning av att vara stor och liten!
    Ha en fin söndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Segt att vara sjuk, hoppas att du kryar på dig snabbt! Vardagsmys är nog det viktigaste.
    Kramen!

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du kryar på dig! Vad mysigt att ni lagar mat tillsammans. Vi har länge funderat på Linas matkasse, roligt att det fungerar bra.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Låter spännande det där med matkasse till dörren, en sak mindre att planera i vardagen. Hoppas du snart kryar på dig!!!
    kram Lisa

    SvaraRadera
  11. Härligt att vara i ett nytt skede i livet och att kunna sätta guldkant med att laga mat tillsammans.

    Ha en fin söndag. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  12. Visst är vardagen fin, men allt var det innebär. Dock inte så rolig om man är sjuk men tur då att man har böcker och te tillhands.

    Ja du, plast är verkligen gift. Så man borde verkligen byta ut den plast man har. Här har jag bytt ut alla skålar från plast till rostfria hittade rostfria på en loppis till en billig peng så där hade jag tur;)

    Önskar dig en fin start på en ny vecka
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  13. Fina Tippen!!! Vilken guldkant på vardagen!
    Och att laga mat ihop sådär... mysigt låter det.

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera