måndag 14 augusti 2017

Anemoner i en vas



När man nu har så många anemoner i trädgården känns det lyxigt att få plocka in dem i en vas. Här står dem på en liten bricka med två ljuslyktor. I bakgrunden en ljuslykta som varit en favorit i rätt många år nu. Den är från Tine K. 




Tycker att anemonerna gör sig bäst med en vit bakgrund. Här har jag satt vasen på vårt vita köksbord.




Man får vara påhittig om man vill ha en viss bild. Så jag fick ställa mig på en pall så jag kunde fota ovanifrån. 




Här kan ni se att skärpan ligger i sidan av pistillen av blomman. Så är mitt mackroobjektiv just nu. Måste se om det går att fixa. Annars får det bli ett nytt på önskelistan.

Ny vecka och ny inskolning på jobb. Nu har vi inskolat två små barn och idag kommer det ett nytt till. En ny liten avdelning är på väg att formas. 

Ha en härlig start på veckan

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Anemoner är så fina, men är e inte lite väl tidiga iår??

    London - I like. Denna stad som man aldrig tröttnar på. Besökte den 2 gånger i år och hade inte haft något emot att åka igen. Men det får nog allt vänta

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  2. Vackert med anemoner och fint fångat med kameran . Kram Åse

    SvaraRadera
  3. Vackraste av vackra...jättefina bilder!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Så vackert i sin enkelhet och dina bilder är ljuvliga. Kramisar Tina

    SvaraRadera