onsdag 21 juni 2017

Älskade pioner



Sommaren är här helt plötsligt. Det är många fina blommor man kan njuta av nu. Jag gillar vår fina pionbuske som funnits i vår trädgård i många år. Jag var bara tvungen att plocka in en blomma som vi kan njuta av inomhus.




Den pryder nu vårt matrumsbord. 




Det har varit en period nu som vi har haft mycket omkring oss. Först var vi på en härlig resa med våra barn och goda vänner i London. Strax efter vi kom hem var det sonens tur att flytta hemifrån. Det är med blandade känslor jag släpper taget om vår underbara son. Just nu jobbar vi hårt i hans lägenhet med att flytta in saker, bygga möbler osv. Det blir hur fint som helst. 
Känns skönt att han bor nära oss liksom vår dotter gör. Så nu har båda våra barn flyttat hemifrån. Det är precis som det ska vara även om det känns konstigt att de är så stora nu. Var har alla åren tagit vägen? 

Snart är det midsommar. Det är härligt det med. 

Ha en fin lillördag

Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. Ja vart tar åren vägen?? Helt galet...ja med en dotter i Kanada och 2 st 10 mil bort känns livet ibland torftigt, saknar dom sååå!
    Nåja livet rullar på och nu ska du ha en skön o solig midsommar!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Tiden går så fort och kommer aldrig tillbaka - tur att det kommer ny hela tiden:)! Pioner är så pampiga och måste plockas in när tillfälle ges, överdådet varar ju bara någon vecka! Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Tiden bara springer iväg och mest märker man det på barnen och sin omgivning. Piontider är härliga tider.
    Fortsatt fin midsommar
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Åh,så underbart vackert ... ❤️
    Ha en fantastisk sommartid/Jam & Kram!

    SvaraRadera
  5. Pioner är såååå vackra, som att gå ut och plocka vackraste snittblommorna i trädgården, jag har inte vågat plantera någon i år äter rådjuren upp allt här, de går tom upp på altanen...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Pioner, önskar de fanns under hela sommaren... Det är tufft när ungdomarna flyttar hemifrån, min äldsta har ju flyttat till Japan och jisses vad jag längtar efter honom. Ha en fin dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Så vackert med pioner, fick en fin bukett av en vän till mig idag :) Kram Suss

    SvaraRadera