tisdag 22 juli 2014

Sommarutmaning

 Fick en utmaning när vi var på semester av Svart vitt och rött. Det var en sommarutmaning. Jag har funderat lite och här kommer min sommartolkning.

Hur ser dina planer ut för sommaren?  Mina planer är och har varit En resa till Santorini. Att bara njuta och leva i nuet och sommaren.

Vad gjorde du på midsommar? Jag var hemma med min familj och min bror med hans familj. Alltid lika härligt att ses. Vi hade en rolig femkamp med mycket skratt. På kvällen spelade vi spel.

Vilken är din bästa sommarfrukost? Min bästa frukost är att dela många olika frukter i en fruktsallad. Sedan blanda det med fil, kanel och lite cornflakes på toppen. Ett glas proviva, en kopp te till är gott.




Vilken är bästa sommarlåten? Jag har lyssnat på mycket i sommar. Gillar nästan all musik. Nu när vi var iväg spelade de mycket Bob Marley. En artist jag har lyssnat mycket på genom åren. Men en speciell låt får bli "Classic" med MKTO. En glad sommarlåt som får stå för bästa för mig just nu.

Vad passar på grillen? Torrmarinerad fläskfilé är supergott.

Vad dricker jag helst i sommar? Vin av olika slag är alltid gott. Rött är gott till kött. Rosé har jag fått mer och mer smak för. vitt till fisk. Ja hela registret används hos oss.




Vad ska jag läsa i sommar? Började läsa "Och så levde de lyckliga" En lite mysig bok om kärlek och relationer. Sedan läste jag "Nattsländan" En bok ur en serie om barnmorskan Cecilia Lund. Vet att hon har kommit ut med en till, Så den står på tur att läsa. Sommaren är en lästid för mig. Läser inte så mycket under resten av året.




Favoritplagg under sommaren? Shorts och linne är mina favoritplagg. 



Bästa badstället? Det är Santorinis härliga hav. Skulle gärna åka dit igen. 

Nu är det säkert många som redan har varit med i utmaningen. Fast jag skickar vidare utmaningen till Maria O och Choicesbyannie , fast bara om ni vill och har lust. 

Vädret är fortfarande på topp. Helt underbart. 

Ha en fin dag Kram Pernilla

5 kommentarer:

  1. Så kul att läsa dina svar! Roligt att du hängde på utmaningen! Fina bilder! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Sköna svar!
    Din sommarfrukost lät så god så jag blev hungrig igen=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa dina svar... ha en härlig sommardag!

    SvaraRadera
  4. Sköna härliga sommar. Shorts och linne har det blivit hela semestern... Har kommit på mig att klädvalet i stugan är inte stort, men otroligt skönt
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  5. Så roligt att läsa om dig. Tack för utmaningen ska se om jag inte kan knåpa ihop något;)

    och du vad trevligt ni verkar ha haft det på semester, vilket makalöst vackert ställe.

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera