lördag 16 december 2017

Snart 3-e advent


Snart 3-e advent kan knappt tro att det bara är en vecka till julafton.
Det blev visst bara väldigt tyst från mig härifrån bloggen. Det bara blev så. Min tid och framför allt lust att skapa inlägg fanns inte där. Vi har jobbat all ledig tid med vårt vardagsrum. Renovering tar tid och när man kommer hem från jobb är det det vi har pysslat med. Men jag mår bra och nu kom det en lust att fota lite och vara inne på bloggen igen. Vi har dock en del kvar innan jag vill visa bilder hur det har blivit i vårt vardagsrum. Så det får bli lite krukpyssel som får stå för bilderna idag. 



Det är en tid som jag egentligen älskar med allt moss och blompyssel. Det har blivit litegrann i alla fall. Måste ju känna att det snart är jul. Trots att snön lyser med sin frånvaro.




Det här vaxade äpplet tyckte jag var häftigt. Får se hur länge det håller. Fick höra att man inte ska ha det direkt på bordet tex eftersom det kan läcka och då kommer det läskiga innehållet ut och förstör annat. Men i krukan kan det få vara.

Idag ska jag slänga allt vårt gamla golv på tippen, måla element bland annat. Vad ska ni göra en lördag precis innan jul?

Ha en härlig lördag

Kram Pernilla

1 kommentar:

  1. Ibland snurrar livet lite väl fort... Blir ni klara till jul? Här är glöggmingel och mera julgodis som står på to-do-listan, bara roligheter!

    SvaraRadera