lördag 17 november 2018

Mossa och taklökar



Nu kommer den tiden som jag älskar. Att få pyssla med mossa och taklökar mm. Jag fyllde det här fatet med kuddmossa och härligt frasiga taklökar. Gillar den isigt gröngrå färgen på dem. Hittade i mina gömmor små mossbollar med vit lav på. Dem var fortfarande gröna och fina. Därför fick de också pryda fatet med mossa. 




En bild uppifrån.




Känns så där mysigt nu när man tar in så mycket grönt från naturen. 




Taklök är en bra växt som tål mycket. Så jag hoppas dem ska trivas inne hela julen. 




För att mossan ska hålla sig får man duscha den emellanåt. 




Mossbollarna är virade med silvertråd. 

Med detta önskar jag alla en fin helg som bara har börjat. 

Kram Pernilla

6 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag gillar också mossa och taklök...det där enkla, gröna.
    Frostigt och kallt på ön denna vecka, burr!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Taklök är en av mina absoluta favoriter, har det nästan jämt både inne och ute!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Tittar in och önskar dig ett fantastiskt 2019!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Och du gör ju så fint med mossan!
    Har inte varit inne på din blogg på länge men nu är jag här och hoppas att jag ska kunna få iväg den här kommentaren ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ha ett riktigt gott 2019:)
    Det är något knas med min blogg den uppdaterar sig inte, ser det på din blogg lista. Jag har bloggat flera gånger efter det inlägget som finns där. Jag fick ta bort min statistikräknare oxå för den slutade funka. Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera