lördag 8 september 2018

Kär i en burk



När vi var på Kreta i somras fick den här fina träburken följa med hem. Den har så fint mönster. Gillar att det är vitt i det bruna. Det blir lite mer sobert. 




Burken får stå och bara se fin ut på vår betongbänk i köket. Än har jag inte stoppat något i burken. Den bara får finnas till i sin enkelhet. 




Vet inte om den är handgjord. Tror inte det. Men jag gillar den ändå. Hittade den i en liten butik nära vårt hotell. Såg den inte någon annan stans. Så kanske den ändå är lite unik. 


 



Blommorna är så söta.

Lördag redan. Förra helgen var jag i Ullared och då gick hela helgen på ett kick. Den här helgen ska vi vara hemma men ändå hitta på mycket. Idag blir det en lång pokemontur. Vi ska fånga en shiny Moltres. Lite tokiga är vi. Men hunden får mycket motion eftersom hon får följa med. 

Ha en härlig helg 

Kram Pernilla

5 kommentarer:

  1. Jättefin burk och vad är en shiny Moltres??? Ja hoppas du får en skön långtur i det sköna vädret :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Underbar burk! Jag fick en shiny moltres, maken fick två, hur gick det för er?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick en och tyvärr fick mannen min ingen. Men det var skoj ändå

      Radera
  3. Lätt hänt att bli förälskad i en vacker liten sak!

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jättefin burk och så snygg där på bänken mot betongen. Verkligen ett fint fynd från resan.


    Jag brukar gå med min sambo på Pokemontur, själv försöker jag passa på att fotografera. Men ofta visar han mig de olika figurerna han fångar och jag ska gissa könet....jag har fel till 99%

    kram Kajsa
    http://bland-kastruller-och-vinglas.se

    SvaraRadera