måndag 20 augusti 2018

Höstanemoner på bordet



Mycket har torkat den här sommaren. Fast höstanemonerna har klarat sig bra. Dock blommar dem tidigt i år. Jag gillar att plocka in dem och ha dem på bordet. 




När jag satte blommorna på bordet kom lusten att plocka fram kameran. Det är dem tillfällena jag kommer ta. Då är det kul att blogga. Så det kommer kanske inte bli så ofta, men jag har bestämt att när andan faller på kommer jag fortsätta blogga. Även om det kanske blir mer sporadiskt än innan. 




Sommaren har varit helt underbar. Jag som älskar värme och sol. Vi har gjort mycket roligt den här sommaren som jag kommer att berätta mer om en annan dag.




Jag har fotat anemonerna i olika vinklar. 




Här ifrån sidan ser man ådrorna i kronbladen. Dem är vackra i sitt rosa skimmer.




Andra jobbveckan efter semestern har börjat. Det känns bra att komma in i rutinerna igen. 

Tack alla ni som skriver så fint till mig om min blogg.

Ha en fin start på veckan.

kram Pernilla

1 kommentar:

  1. Visst har sommaren varit fantastisk! Och värmen får gärna hålla i sig även om det går mot mörkare tider.

    Så vackra bilder! Gillar särskilt den där man ser ådrorna så tydligt.

    Ha det gott! Kram Birgitta

    SvaraRadera