fredag 1 september 2017

En weekend i Amsterdam



När vi hade vår semester tillbringade vi några dagar i Amsterdam. Vi hade aldrig varit där så det var spännande med ett nytt resmål. Staden är väldigt vacker med alla sina fina gamla hus. Det fanns också kanaler i mängder. De visar jag bilder från en annan dag. 




En vacker gammeldags lampa. 




Ett hus som var byggt på 1600 talet härligt att det står kvar lite snett dock. Idag kan man ta en fika där. 




Det var många cyklar parkerade överallt. Väldigt charmigt. Det fanns även många fina blommor utanför deras dörrar. Väldigt vackert.




Vi hade tur med vädret så det blev några stopp med något gott att dricka. Här satte vi oss och kunde se ut över en kanal.




Vi besökte även Vondelparken inne i Amsterdam. Här var det hundarnas park. De sprang lösa lite runt om kring i parken. Här var den stora vita hunden sugen på att bada. Till slut gick han i vattnet. Vi såg även många hurtiga människor som tränade för fullt både med och utan personliga tränare. 




Känns som man är i en annan tid med de snirkliga räckena på bron.




En fin fontän mitt i vattnet. 




Vi såg även här en fin häger. Klart måste vi få med den på bild. 




Här har man gjort en fräck gubbe på trädstammen. Dem kallar det konst på en gren i Amsterdam. Gubben är gjord i trä. Hade det inte varit för att mannen min skulle hitta en cach i närheten hade vi inte sett den här fina skulpturen. Den är inte så stor i verkligheten.

Detta var lite ifrån en mycket härlig resa. Jag visar mer en annan dag.

Redan fredag och en rolig sådan. Först ska vi jobba halva dagen, sedan bär det av till Ullared. Det är vår årliga tur med jobb dit. 

Ha en härlig helg

Kram Pernilla

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Visst är det kul att upptäcka nya platser och städer! Amsterdam har jag aldrig varit i. Verkar var en mysig stad.
    Ha en trevlig shoppingtur 😃
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag skulle så gärna vilja åka dit, helst när tulpanerna blommar i vår. Jag väntar med spänning på fler bilder :)
    Fredag igen, skönt med lite helg på det...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Amsterdam i ett nötskal, vackra hus, broar, kanaler, cyklar och ölhak/kaféer:)! Ullared, jag blir trött bara jag tänker på det, hoppas du gör många fynd!

    SvaraRadera
  4. Har aldrig varit där! Verkar perfekt som cityweekend!
    Ha en fin helg, hoppas det blev många fynd shoppade i Ullared jag har aldrig varit där heller!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag också vill till Amsterdam. Har aldrig varit där, men någon gång ska jag banne mig dit

    Kram Kajsa

    SvaraRadera