onsdag 5 juli 2017

Övervintrad Hortensia i full blom



Den här underbara hortensian fick vi i höstas av min mans syster. Min fina svägerska. Blomman blommade länge hela hösten och in i början på vintern. Men när det blev riktigt kallt i uterummet vissnade bladen ner. Jag tänkte att den kanske inte klarade kylan. Men när våren kom började det synas små blad och se nu hur den blommar för fullt. Den är så vacker. 




Blommorna är så vackra. 




riktigt romantiska.




Här är en som fortfarande är i knoppstadiet. 

Onsdag och en lång jobbdag. Hoppas det blir väder så vi kan vara ute. Vi behöver lite sol och värme nu efter allt regn. 

Det är en ny tid i vårt hem. Nu är det mannen min och jag. Barnen bor nu på vars ett håll och klarar det hur bra som helst. Är en stolt mamma som ser att barnen har det bra. Nu känns det inte lika sorgligt som det gjorde i början. Nu får vi njuta av stunderna när vi ses i stället. 

Ha en fin lillördag

Kram Pernilla

6 kommentarer:

  1. Verkligen vacker!

    Allt har sin tid...

    Ha en fin dag! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken härlig färg! Förstår att det är tomt efter barnen, tur att ni har hund❤!

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken färg också! Helt ljuvlig :)
    Lördag igen, hoppas du har en skön och solig dag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. men gud den är fantastisk! vi flyttar snart till vårt hus och i trådgården bara måste jag plantera hortensia!

    SvaraRadera
  5. Åh,sååå vacker ... ❤️
    /Kram i kvällssolen!

    SvaraRadera
  6. Åh du har övervintrat den! Imponerande!

    Kram Jenny

    SvaraRadera