måndag 27 februari 2017

Violer eller minipenséer



När jag ser de första minipenséerna i blomsteraffären vill jag gärna ha några med mig hem. Det är ett tecken på vår och varmare vindar är på väg. Det är bara så härligt när våren är på intågande. Dock känns det rätt långt bort med våren än så länge. Men då kan man njuta av dem i uterummet istället. 




Vi har till och med fikat i uterummet i helgen. I lördags sken solen och då blir det varmt rätt så snabbt. 




Så lite fika och sitta och njuta av dessa skönheter är inte fel. Sedan att det har regnat resten av helgen är en annan femma. Ja så tråkigt väder har det varit. Men vi har haft lite projekt inomhus så vi har haft att göra ändå. Mannen min har bytat fem av våra innerdörrar. Det blev hur bra som helst. Sedan har jag målat lister och karmar. Man ser när man börjar måla att det behövs. Vissa lister och dörrfoder var helt gula istället för vita. 





Nu är det en ny vecka framför oss. Idag ska jag göra ett besök hos kiropraktorn och få medicinsk ryggmassage. Det känns bra när man går där ifrån även om det gör lite ont då. 

Ha en fin start på veckan 

Kram Pernilla

1 kommentar:

  1. Det är en härlig känsla att man har så mycket ljus, sol och värme framför sig.
    Vi hade strålande sol i lördags och planen var att fika på em på trappen men solen värmde inte så pass mycket än så det gick att sitta där, men snart...
    Härligt att ha ett uterum att mysa i :)

    Allt gott!
    Birgitta

    SvaraRadera