lördag 28 januari 2017

Thailand del 1

Nu var det äntligen dax att åka på vår långresa till Thailand. Vi var glada och förväntansfulla. När vi kom till flygplatsen på Krabi var det lite småregnigt. Men varmt var det. Vi åkte i en större taxibil i 2 timmar till vårt hotell och bungalow. När vi kom fram och åkte igenom Kaolanta såg vi stora palmer som hade vält. Vi förstod först inte vad som stod på, men när vi var framme vid vårt hotell blåste och regnade det väldigt mycket. Det var en storm som drog in. Palmer hade vält runt om. En palm hade vält precis vid en bungalow. Vi undrade då var har vi kommit. Kändes som ett kaos. Vi kunde inte ta oss ner till vår bungalow först. Sedan hjälpte två som jobbade på hotellet oss. De bar väskorna och vi fick gå igenom ett träskområde bakom dem. De bad hela tiden om ursäkt, fast de inte kunde hjälpa vad som hade hänt. Så till sist var vi framme vid våra bungalows.

På sängarna hade de gjort fint av våra handdukar. Det stod två elefanter på varje rum. Väldigt fint.
Vi stannade en bra stund på rummet. Men vi var sedan så hungriga så vi tog oss ut till stranden för att äta en lunch. Då var det fortfarande väldigt blåsigt och regnigt. Men är man hungrig så är man. Fast när vi satt där i stormen var det inte så trevligt. vi blev blöta och frös jättemycket. När vi fått i oss lite mat sprang vi tillbaka till våra bungalows. Då tänkte vi vad har vi kommit till. Ska vår semester bli så här. Men redan på kvällen hade det lugnat sig lite. Nästa dag var det lugnt och stilla. Solen sken igen och vår semester kunde börja med härligt väder.

En liten kik in i vår ena bungalow. Barnen hade en likadan.

Gillar skylten som vi hängde ut varje dag för att få vårt rum städat.

I det här kruset tog man vatten och sköljde sina fötter från grus. Det var en smart lösning på alla grusiga fötter.

Havet var så vackert.

Här en bild av hotellets restaurang.

Till höger på stranden var där klippor.

Utsikt ifrån vår favoritrestaurang Tai cat. Här åt vi många luncher och middagar. Jag älskar den thailändska maten. Gärna med mycket räkor.

Här sitter vi första dagen efter stormen. Nu kan man inte tro att det har varit storm. Det är bara palmerna som ligger lite här och där vid hotellet som vittnar om att det har varit storm. Nu ska vi få njuta i två veckor i det här härliga vädret.

Jag visar snart mer bilder ifrån paradiset kaolanta i Thailand.

Nu är det dax att göra ett yogapass. Inne på sluttampen på vår utmnaing Revolution 31 days of yoga med Adriene. Känns bra!