lördag 21 januari 2017

I vardagsrummet



På vardagsrumsbordet har vi en fin kakelplatta som dekoration, men även som ett underlägg för tex en tekopp. Det är så praktiskt att ha det så. 




Det brukar även stå en bricka som vi har lite olika lyktor på. Mysigt med lite levande ljus på kvällen. 




 Den här lite rostiga Tine K lyktan är en favorit. 




 De här bulliga har vi haft i många år. Jag liksom tröttnar inte på dem.




 Såklart får det även plats en blomma. Den här blev så intensivt grön när solen lyste in på den. Underbart med lite sol.




Jag gillar att täcka jorden i krukan. Här har jag lagt lite svarta stenar.




Det fina vänskapshjärtat har fortfarande en hedersplats på brickan.


Ha en fin lördag

Kram Pernilla

2 kommentarer:

  1. Det är detaljerna som gör det.
    Din Buddha i förra inlägget är riktigt fin. Skulle vilja ha en plats/vrå i trädgården med typ ett altare med en Buddha där jag kan sitta och koppla av en stund för mig själv.

    Trevlig helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så många fina ljuslyktor och gröna växter är alltid vackert. Kram Suss

    SvaraRadera