måndag 19 september 2016

Man tager vad man haver



Jag gillar att ha förkläde när jag lagar mat eller bakar. Innan hade jag ett svart med lite färgat tryck på. Nu börjar det bli lite urtvättat så jag ville ha ett nytt. Har kikat på lite nya tyger men har inte hittat något som passade. Så kikade jag ibland mina gamla tyger. Där hittade jag den här tygbiten med gröna blommor på. Det räckte precis till ett förkläde. 




Även om det är ett ljust förkläde håller det säkert ett tag. Så symaskinen åkte fram. Det var ett rätt lätt projekt. Men hur kul som helst. Det var länge sedan jag sydde något. Tror det har varit bra för nu var det skoj igen. 




Som kantband använde jag ett vitt med små beiga hjärtan på. Hade mycket kantband över sedan jag sydde vimplarna till dotterns student. 

Redan måndag och helgen har varit helt underbar. Jag hade fint väder i lördags på min födelsedag. Vilket gjorde att vi kunde sitta ute i uterummet hela kvällen. Så härligt. 

Ha en fin start på veckan

Kram Pernilla

5 kommentarer:

  1. Jisses så duktig du är och förklädet blev bara sååå fint. Önskar jag också kunde sy eller framför allt hade tålamodet...... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Så fint! De små hjärtanen på kantbandet var verkligen pricken över i :) Nu kommer både matlagning och bak gå som en dans.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fint förkläde! Det är som de säger...själv är bäste dräng:-)
    Det gjorde du verkligen bra! Kram
    Titti

    SvaraRadera
  4. Inte dumt att kunna svänga till ett förkläde sådär fint

    Kram Kajsa

    SvaraRadera