torsdag 11 augusti 2016

Ett besök hos Enkla Ting är ett måste



En dag på semestern körde vi till Enkla Ting. En mysig affär i Vallåkra. Hit kommer jag gärna mer än en gång. Man blir så inspirerad av alla fina saker. Redan utanför är där mycket fint.




De fina bollarna som man kan ha i en kruka med något som slingrar på. Gillar det skarpt.




Sedan alla dessa fina krukor och vaser av olika slag. Visst är det fint när det står så många tillsammans. Synd att man inte kan köpa minst tre av var. 




Det fina plåtskåpet i hörnet är superhäftigt. Dock har vi inte plats till det tyvärr. 




Allt står så snyggt på hyllorna.



Färgen på krukorna gillar jag. Stod och valde mellan dem och en annan rakare variant i samma färg. Det blev den rakare som fick följa med hem till oss. 




Vi hade bestämt att vi skulle äta lunch i deras mysiga café del. Först satte vi oss ute, men så kom det lite regnstänk, så vi gick in och satte oss i stället.




Men visst är det fint även här ute i deras trädgård. 




På borden stod små glasarrangemang. 




Men även där inne var mysigt.




Där man tog glas, bestick osv var snyggt samlat i en fin hylla.




Den gamla tegelväggen är fräck i sig.




Vi åt vars en sallad. Min är en med serranoskinka och massor med cashewnötter. Helt i min smak.




Innan vi åkte vidare var vi tvungna att gå in och titta en gång till. Hit åker jag gärna igen.

Torsdag och vädret ser lite bättre ut idag. Dock tänkte jag ta en liten städdag eftersom de har lovat bättre väder i helgen. Hoppas det.

Ha en fin torsdag

Kram Pernilla

6 kommentarer:

  1. Vilket bra tips, så vacker inredning!!

    SvaraRadera
  2. Dit åker vi ofta bara för att ta en fika. �� Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Men åh så mycket fint och vilken mysig miljö.
    Kram Arja

    SvaraRadera
  4. Så trevligt det ser ut!

    Svar: Vi får verkligen att solen dyker upp mer!

    SvaraRadera
  5. Men du, så mysigt ställe. Där förstår jag att du kan ströva omkring och förköpa dig ;) Har kikat bakåt här och du verkar ha haft en superhärlig sommar!!! Tack för fina bilder <3
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt ställe😊Tack för tipset

    SvaraRadera