onsdag 20 juli 2016

Man tager vad man haver



Den här betongkrukan står utmed vårt uterum i bland kullerstenar. Den får inte så mycket regn på sig. Därför har det varit svårt att hitta en växt som passar där. Så kom jag på den här torktåliga fetväxten som vi har i rabatten på andra ställen. Den trivs riktigt bra i den lilla krukan.




Gillar dess bulliga sätt att växa. Även den gröna färgen som faktiskt ändrar sig till hösten då blir den mer mörkröd.




Det kommer även små stänglar med vita pyttesmå blommor. Riktigt i min smak. 

Onsdag och i dag är vi på väg emot Ungern. Mannen min och jag med goda vänner. Barnen är så stora nu att de stannar hemma och passar vovven. 

Det blir en liten paus här på bloggen. Har inte haft det på väldigt länge men nu är det dax. Men jag är tillbaka när vi kommer hem igen. 

Ha en fin vecka så ses vi igen då.

Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. Jättesött i lilla krukan. Fetbladet är verkligen torktåligt, har den på taket till sopkuren.
    Ha det så trevligt på resan!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Man tager vad man haver är ju ett underbart uttryck som är helt perfekt. Fint blev det.

    Ha en fantastisk skön semester i Ungern och njut för allt det du är värd.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Njut av din resa i massor!
    Kan tänka mig att du kommer att fylla själen med en massa vackerhet.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Som sagt, man tager vad man haver och det blir alltid bra!
    Ha en skön resa...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Vackert ❤️ ...
    Hoppas du har de´ gott!

    /Kram

    SvaraRadera
  6. Åh en sån där torktålig växt skulle jag ha, glömmer ju att vattna ibland... Ha nu en härlig resa! Kram

    SvaraRadera