torsdag 2 juni 2016

Sitter och njuter



Kvällarna är helt underbara. Vi sitter och njuter av vår trädgård. Ingen tv är på bara lite musik. Vi lyssnar på Kents senaste platta. Känns tråkigt att det är deras sista musik de gör. Men njuter gör vi. 




 I dag har det förberetts inför vår student. Det har handlats, kokt potatis, tvättats fönster, hämtats bord. Jag inte har vi legat på latsidan inte. Mycket är det som ska göras innan dagen D.




Nu sitter jag i alla fall och njuter i vårt uterum. Här kan jag se ut i hela vår trädgård. En arbetskamrat sa till mig att i alla fall njuta på kvällen. Även om vi har mycket att förbereda inför studenten. Jag tänker mycket på det att livet måste även njutas av.




Därför blev det lite foton av trädgården som jag älskar och njuter av i fulla drag. Detta är min återhämtningsplats. Här samlar jag energi. 




 Bara att få se ut över vår lilla spång ut till utealtanen. Den som mannen min slet med förra sommaren. Så skönt att den är klar. Inga måsten i år. Ja en dag kvar. sedan ska allt vara klart och fixat till dotterns stora student dag. Ja det som är klart är klart. Så måste jag tänka så går det säkert bra.

Ha en härlig torsdag

Kram Pernilla

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du kan ta dig lite tid för att njuta av trädgården trots att du har så fullt upp nu. Minns hur jobbigt det var när barnen tog studenten, men också roligt förstås. Lycka till med alla förberedelser!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så sant, det som är klart är klart. Det andra får man ta som det kommer...
    Lycka till med förberedelserna och dagen D.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera