torsdag 9 juni 2016

Lavendel är en favorit



Den här lavendeln satte vi i fjol. I år är den precis lagom i storlek. Den har rätt ljusa blommor. Nästan vita. Det gillar jag.




Det blåste lite så de vajade till. Men några bilder blev det ändå. Gillar det suddiga i bakgrunden.




Här ser man att de knappt har någon färg. Kommer kanske när de blommar helt.




Torsdag och i dag ska vi gå på ett hemkalas på jobb. Det ska bli roligt. Nu är det annars mest städning på jobb. Vi flyttar nämligen till nästa avdelning och då tar man med sig lite man har samlat på sig. Sedan inreder man nästa avdelning så det passar ens grupp barn man har just nu. Det ger alltid lite ny tändning när man får tänka nytt igen. 

Ha en fin torsdag

Kram Pernilla

1 kommentar:

  1. Åh, jag älskar lavendel! Doften, rasslet från blommorna, den är till och med vacker halvvissen! Jag hade en jättefin rabatt med rosor och lavendel när jag bodde i hur och den saknar jag ibland.

    SvaraRadera