onsdag 15 juni 2016

Citronträdet blommar



Vårt lilla citronträd har fått nya blommor. När vi köpte trädet fanns det några blommor. Men det blev inte så mycket med dem. Kanske eftersom man flyttade trädet. Men nu har det samma plats och det har kommit nya blommor. Får se om de kan bli nya citroner. 




Här ser man hur blomman spricker ut.




Färgerna är vackra lite vitt men även lite skirt rosa.




Onsdag och idag är det utflykt till stranden med alla barnen. Det ska bli trevligt. Barnen älskar att samla vatten och bygga med sanden. 

Ha en fin lillördag

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. Ja jag har lite knopp i mitt också och sen så often, åhh den är helt galen! Härliga bilder du bjuder på...
    Ha en glad mitt-i-veckan-dag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Älskar doften från citronträd och färgen på blommorna.
    Mitt har givit tre citroner hittills så jag är nöjd=))
    Vackra bilder!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så fina blommor citronträdet har. Hoppas det kommer bli så du kan skörda några citroner.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera