söndag 1 maj 2016

Valborgs dukning



Valborg firade vi med fina svägerskan och brorsan. Den blev en trevlig kväll. Med mycket prat. Sedan spelade vi kort. Det är skoj.
Dukningen gick i ljusa toner. Lätt rosa underlägg och till det rosa servetter. 




I mitten av bordet hade vi ljuslyktor av olika slag. Fina mannen som är vår kock lagade en god Torskrygg bourguignon med potatismos. Det är ett recept ur halv åtta hos mig. Det var riktigt gott. Som efterrätt hade vi chokladpudding. en enkel efterrätt som då jag gjorde.




Den här ljuslyktan är ny. Den inhandlades hos Fia Lottas Drömhus i fredags. Vi var där på lite after work. En trevlig tillställning med 20% på allt i butiken. Det kan man ju inte motstå. 

Idag ska jag och mannen först träna innan dagen kan fortsätta med annat. Jag ska dock inte springa. Det känns konstigt men vila är det jag är ordinerad eftersom jag har ischias som går ner i benet. Får se om jag kan ro eller prova crosstrainern. Bär mig emot men vad gör man. 

Ha en härlig söndag

Kram Pernilla

2 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig Valborg..
    Hoppas att din träning gick bra!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Så vacker dukning! Men ischias är inte alls kul. Jag lider av samma elände sen många år. Blir lite bättre av övningarna som jag fick av sjukgymnasten. Ha det fint i vårvärmen:-)
    Titti

    SvaraRadera