tisdag 15 mars 2016

Studentkorten är klara



För ett tag sedan bestämde sig dottern för att vi skulle göra egna studentkort. Vi tog ett foto på henne att ha på framsidan. Sedan köpte vi lite olika fina papper och spetsar som skulle dekorera korten. 
Det var ett mysigt pyssel vi gjorde tillsammans. Nu har de legat och väntat ett tag på att få delas ut. Snart är det dax att skicka iväg dem till nära och kära. 




En stor dag som väntar vår minsting som nu är vuxen. Nu är det en annan vänskap än när barnen var små. Var  tid har sin charm. Känns som en härlig tid vi har framför oss. 

Ha en fin tisdag

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Så fint att göra inbjudningskort till studenten...
    Det är verkligen en stor dag att se fram emot, så rolig jag minns att studenten var.. vad stor man kände sig
    Hoppas att du mår bättre nu
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Å vad fina! Jag förstår att det känns stort för henne, och för er. Fint att ni kunna pyssla med detta tillsammans.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Jättefina kort! Det ska jag ta med mig. Snart är det dags för minstingen här med. :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Så trevligt med ett foto på inbjudningskortet! Jag har redan fått en muntlig inbjudan till en studentmottagning norr om huvudstaden för att jag skulle kunna boka hotellrum i god tid! Jag tyckte det var väldigt tidigt, men det var det inte för det visade sig att det fanns inte många lediga rum kvar! Det är nog bra att skicka ut inbjudningskort i god tid om det ska komma långväga gäster! Alla har ju inte möjlighet att ta emot övernattande gäster!
    Nu gäller det bara att hitta på en bra studentpresent! Kanske ni har en bra förslagslista!
    Kram M.E

    SvaraRadera