lördag 6 februari 2016

Linnelakan



Att få sova gott är viktigt för mig. När vi köpte linnelakan var det som en dröm att få sova i dem.
Vi köpte mörkgrå påslakan med två grå kuddar och två gammelrosa kuddar.



Vi är så nöjda med de här lakanen. Så när de behöver tvättas vill man egentligen byta till ett set till av linne. Men lite längtan får det då bli efter de fina och sköna lakanen medan de tvättas.






påslakanen har band som man knyter ihop i ena änden. Gillar det lite skrynkliga. Inte så strikt.

Lördag och en dag utan något inbokat. En härlig känsla. Kanske det blir en fotostund idag. Känner att jag skulle vilja det. 

Ha en fin lördag

Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. Linne överlag är en favorit hos mig.
    Det där skrynkliga, operfekta=))
    Vackra nyanser i dina mjuka bilder!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Ser så härligt ut... Har länge tänkt köpa linnelakan, men inte kommit dit än, då de är lite dyrare :-) vart kommer dina ifrån?
    Ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer ifrån House of Palladium i Lund men de har en webbshop. Kram Pernilla

      Radera
  3. Så ljuvligt med linne. Har gamla lakan från mormors mor i lin och linne. Vilka tyger. Kram och fin helg.

    SvaraRadera
  4. Så fint! Jag gillar också det slarviga :-)
    Hoppas du haft en fin obokad dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Så himla fint med linne i alla avseenden :)
    det är ngt jag verkligen vill ha men just nu letar jag efter ett fint överkast ...inte lätt alls tar gärna emot tips :)
    Kram och hoppas du haft en mysig lördags kväll godnatt o sovgott ❤️

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut! Har funderat ett tag på att köpa linnelakan. Får nog ta tag i det.
    Måste bara fråga vad du använder för fotoutrustning, eller använder du ett redigeringsprogram?
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera