tisdag 8 december 2015

Mosstokig och Glädje som utmaning



Nu när det närmar sig jul är jag tokig i att pyssla olika saker med mossa. Jag känner sådan glädje när jag håller på med mossan. Det blir snabbt ett resultat av det jag skapar. Här har jag skapat två granar och en stor mossboll.




Granen är dekorerad med apelsinskivor, äppelskivor och stjärnanis. 




Allt är ihopsatt med silvertråd och även röd tråd. 




I toppen av granarna har jag gjort stjärnor av grövre silvertråd. 

Nu kan jag känna glädje när jag kikar ut i växthuset och kan njuta av julkänslan där ute. 

Ha en fin tisdag

Kram Pernilla

6 kommentarer:

  1. så fina... ja, det är verkligen glädje att få pyssla och göra fint!

    SvaraRadera
  2. Jättefina saker du gör med mossa och jag förstår din glädje.
    Ha en fin tisdag!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Så himla pysslig du är. Mysigt!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Men åh så fint, riktigt härlig jul känsla. Kram Åse

    SvaraRadera
  5. Men åh så fint du gör. Jag säger som jag brukar - du är så kreativ. Vackra kompositioner och fint fotograferat. Kram

    SvaraRadera