måndag 16 november 2015

Stjärnan är klädd



Förra året köpte vi en metallstjärna på Enkla Ting. Den var då klädd med mossa. När våren kom var den ganska trist i färgen så mossan togs bort. Nu var det dax att klä den med ny mossa. Här börjar jag klä den. Jag fäster den med grön spoltråd.





Att få stå ute, dock under tak, är så härligt. Sakta tar stjärnan form.




Nu är stjärnan helt klädd med mossa.




Så här blev den färdig. Nu står den precis utanför vårt uterumsfönster och jag kan njuta av den hela tiden.

Ha en fin måndag

Kram Pernilla

9 kommentarer:

  1. Enkelt och väldigt vackert!
    Nu började jag längta hem till pysslet också tack vare dina fina bilder=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Åh så fin. En sån skulle jag också vilja ha... Ha en fin start på veckan, kram

    SvaraRadera
  3. Så snyggt... jag är galet svag för just mossa.
    Har du problem med att fåglarna är på mossan? Det har alltid jag och sprejar därför alltid moss-sakerna med hårsprej, då är ingen intresserad! :-)
    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  4. Men åååå så fin, nu måste jag också ta tag i min dörrkrans. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Så fint! Ja, nu kliar det allt i pysslarådran. Får nog bli någon liten krans eller nåt :)
    Fin dag till dig!
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  6. Jag har en likadan stjärna, men den har inga ben! Förra året klädde jag den med buxbom, men det ser ju mycket mjukare och finare ut med mossa!
    Du inspirerar!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  7. Om jag hittar min pysselådra så kanske jag ska göra så där på ett hjärta jag har...
    så fint det blev

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Så vacker! Var har du köpt metallstjärnan? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte den hos Enkla Ting i Vallåkra Kram

      Radera