fredag 30 oktober 2015

Fotoutmaning 2015 "Kärlek"




 I dag är det fredag och det är dax för fotoutmaning 2015 hos fröken foto. Den här veckan är det kärlek som är temat. Visst här ska förstås min familj finnas under min kärlek. De är alltid mig närmast. Tänkte även på vår lilla vovve som ger så mycket kärlek. Men bilderna som jag tog med får stå för min kärlek till att fotografera just blommor. 




Den här tiden på året finns det så mycket kärlek i allt som växer i form av lökväxter som tex amaryllis som från nästan ingenstans blir en ståtlig blomma. Den gröna mossan som står för det gröna som växer.




Stjärnanis som doftar så gott. En kärleksfull tid har vi framför oss med advent, lucia, jul mm. Allt som lyser upp den mörka årstiden.




Och så klart min kärlek till att fota nära. Här börjar amaryllisen spricka fram till en djupröd vacker blomma.

Vill ni se fler bidrag på kärlek kika in här.

Ha en fin fredag

Kram Pernilla

11 kommentarer:

  1. Fin tolkning, jag älskar amaryllisar! Ska försöka hålla mig en liten smula innan jag köper årets första!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Åh, jag gillar dom här tolkningarna!
    Det är så jag tänker på dig, att du har en enorm kärlek till just det, blommorna.
    Det är fint tycker jag!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vackert fotat och vackery dekorerat. Stjärnanis i mossan vill jag också testa.

    SvaraRadera
  4. Måste säga som Hannis att det är precis så här jag tänker dig. Din kärlek till blommor. Din bloggs namn antyder också det. :-) Underbara foton! Fin helg till dig. Kram

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder och fin tolkning.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Fina bilder! Amaryllis är så ståtliga! Jag älskar den här tiden fram till jul mer än själva julhelgen, med pyssel, pynt och förväntan.

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder! Duktig du är. Längtar efter lite julblommor nu ;) Kram

    SvaraRadera
  8. vilka vackra bilder du bjuder på... fin fredag till dej!

    SvaraRadera
  9. Du inspirerar verkligen med dina vackra bilder. Känner att jag bara måste ut och köpa hem hyacinter och amaryllis, typ nu...
    Fin helg! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Så härligt bidrag! Vilka underbara bilder. Du är verkligen det du skriver om, så fint.
    Önskar dig en fin helg!
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  11. Vackert! Ja, din kärlek till växter går inte att ta miste på. Beundrar det!

    kram kram Malin

    SvaraRadera