måndag 31 augusti 2015

Physalisen har mognat



Det är kul med allt som mognar nu. Physalisen är en sort jag inte har provat innan. Det har kommit många små frukter. Nu har några mognat. De är söta och goda.




Innan man plockar dem behöver skalet bli rätt gult och torrt. 




Skalet är så fint i sig. Ser nästan ut som ett spindelnät.

Måndag och en spännande vecka är framför mig. Jag ska på utbildning tisdag eftermiddag. Tors, fred ska vi ha planeringsdag på jobb. Sedan bär det iväg till Ullared med mina härliga arbetskamrater. En resa vi gör en gång per år. Superkul.

Ha en fin start på veckan 

kram Pernilla

6 kommentarer:

  1. så gott med physalis, mina föräldrar brukar odla egna i sitt växthus...
    Ullared låter mysigt, där var jag och dottern häromveckan på vår snabbaste visit ever, bara två timmar inne och så hem igen, men fina fynd fick vi med oss!

    SvaraRadera
  2. Physalis mums så gott och så fantastiskt vackra de är också.
    Låter som en härlig vecka du har framför dig.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. De är så läckra när hela blombladen har splittrats så mycket så det bara är trådarna kvar och bäret inuti. Dessutom kul att skörda

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  4. Physalis är både vackra och goda. Dina bilder gör ju att man blir sugen på att köpa hem ett paket när jag nu inte odlat några själv ;)
    Ha en fin vecka, den låter hur härlig som helst!
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  5. Jag har inte fastnat för dom i smaken men skalen...
    Så vackra! Sådär sköra som jag älskar=))

    Kram och en fin spännande vecka till dig/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Oavsett hur de smakar så har de blivit helt otroligt fint fotograferade!
    Wow vilka foton, säger jag bara…
    Kram M.E

    SvaraRadera