måndag 17 augusti 2015

Ett besök hos Tirups örtagård



Den soliga dagen när vi var ute och cyklade körde vi in om Tirups örtagård. Det är en trevlig liten plantskola med massor med olika perenner. Mycket annat fint till trädgården finns också. 




Det är så mycket fint att det är svårt att välja vad man ska köpa. 




Den här gången inspirerades jag bara. Det får handlas något fint en annan gång.




De har både så man kan fika i deras trädgård och en liten butik där de säljer kryddor, tesorter och lite annat smått och gott. 

Ha en fin start på veckan 

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. Vilket mysigt ställe! Vi har också en plantskola på cykelavstånd och jag har samma problem när vi cyklar dit, vad ska jag köpa som jag kan ta med hem på cykeln. Brukar sluta med att jag köper en blomma som får plats i cykelkorgen, och så tar jag bilen dit dagen efter och köper resten :)
    Allt gott! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint där och perfekt att kunna fika också. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vilka smultronställen som finns hos er!
    Ljuvligt ställe minst sagt.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera