onsdag 22 juli 2015

Besök hos Floramor och krukatös



En av dagarna när vi var i Tylösand körde vi upp till Göteborg. Barnen ville gå på Universum. Eftersom vi hade Tippen med på vår tur fick jag och mannen roa oss utanför medan barnen var där. Vi gick förbi Floramor och krukatös en underbar oas. 




Jag som älskar växter njöt i fulla drag. Bara på trappan upp till butiken stod det fullt av hortensior. 




Afrikas blå lilja är också en favorit.




Eftersom vi var på resande fot blev det inte shoppat något. Men jag njuter ändå av allt fint de har.




Se bara så fina olivträd. Stora exemplar.




Annars var det en helt underbar dag. Vi tittade på mycket. Tippen var superduktig hela tiden. Märks att hon inte är en liten valp längre. 

Ha en fin Onsdag

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Vilket inspirerande ställe, där har jag aldrig varit! Och dina foton är så inspirerande att jag nästan kan tänka mig åka hem till min trädgård i Skåneland och börja
    fixa till det som jag vill ha det!
    En fin onsdag till dig och de dina!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Vilken inspiration! Och Universeum är också en mycket intressant plats. :-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det en mysig oas... Afrikas lilja blommar just nu hos mig

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Men alltså! Så vackert med trappan och alla växter.
    Huller om buller, det gillas=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera