tisdag 30 juni 2015

Rosa i krukorna



Vi har en storbit trädäck som bara har tak. Det ligger precis utanför vårt uterum. Här valde vi att ha två lite större svarta krukor. I den ena planterade jag plättar i luften och en rosa lite krypande blomma. I den andra krukan satte jag en stor rosa hortensia med murgröna runt om.




Plättar i luften är en tacksam växt att ha utomhus. 




Sidan om krukorna står en gummikorg som vi har ved i. Vi har en eldtunna som behöver lite lagom ved. 




Allt känns nytt på det nya fina trägolvet. 

Ha en fin tisdag

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. Så härligt och så läckert det blev i krukorna! Ja plättar i luften är en tacksam blomma, jag tycker den är så skir och fin också, din kombo med den rosa blomman i samma stuk blev ju kanon!
    Hoppas du får en fin tisdag :)
    Kramen Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint du gjort ute på trädäcket!
    Plättar i luften - tänk den växten har jag nästan glömt bort att det finns. Tack för påminnelsen. Den är så himla söt! :-)

    SvaraRadera
  3. Så fint!
    Vet inte vad som händer med mig som helt plötsligt faller för rosa hela tiden.
    Men den där mjuka färgen är vacker=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera