måndag 15 juni 2015

Efter trogen tjänst



Dottern ringde och frågade mig på jobb om jag hade beställt blommor. Mina hjärnknölar började jobba men jag kom inte på vem blommorna kunde vara ifrån. När jag förstod att de hade ringt på dotterns mobil trodde jag att blommorna var ifrån hennes pojkvän. Men ville att det skulle vara en överraskning för dottern, så jag sa inget om mina tankar. Jag ringde mannen min och undrade om han visste något. Han hade dock redan berättat för dottern om att det kunde varit ifrån pojkvännen. 




När väl dottern tog emot blommorna på eftermiddagen var det inte alls som vi trodde utan blommorna var till min fina man. Han har jobbat för Radiotjänst i 17 år och nu beslutat att säga upp sig. Skönt tycker jag eftersom det inte alltid är så lätt att hinna med två jobb samtidigt. Så blommorna var därifrån för att han har varit en så god arbetskamrat. Det är härligt att man kan visa detta via en fin bukett blommor med ett fint brev till.




En härlig färg på rosorna.




En sorts limegrön bollblomma satt med. Häftig!

Ha en fin start på veckan!

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. kul att få blommor sådär lite oväntat... ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  2. Oväntade blommor värmer i hjärteroten! Jag är helt övertygad om att din man gjort sig förtjänt av den buketten!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Men så roligt. Att få blomsterbud är nog bland det roligaste jag vet ;) Har dock bara fått det två gånger i mitt liv men jag minns de gångerna med värme ;)

    Fin dag till dig och härlig start på den nya veckan.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera