onsdag 10 juni 2015

Allium



Jag satte några lökar av allium. Köpte dem billigt i Ullared. Första året kom där några stycken blommor. I år kom där en. Konstigt att de bara försvinner kanske sniglarna har ätit upp lökarna.




Jag får njuta av den här enda fina alliumbollen.




Små, små fina stjärnor i en blomma. Det är härligt att se. 

Onsdag och två viktiga saker framför mig. Först är det dax för ett mammografi besök sedan ett lite roligare besök på eftermiddagen. Då är det dax att besöka frisören och bli fin i håret. 

Ha en fin lillördag

Kram Pernilla

5 kommentarer:

  1. Igår gick mannen och jag förbi en rabatt med Allium och han frågade vad det var för blomma! Det händer inte ens vart femte år, så det måste vara en blomma som kan väcka uppmärksamhet även hos den saknar blomintresse. Nu har jag ett par på landet och de har spridit sig som ogräs, men tydligen inte tillräckligt många för att han ska ha sett dem.
    Lycka till idag med dina besök! Förstår att det andra är betydligt roligare än det första.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Allium är en vacker och stolt blommar. Mor och far har mängder av dem och jag älskar de där stora bollarna som är sammanfogade av små stjärnor som du skriver. Underbart fina bilder!
    Hoppas du får en fin dag och att du känner dig uppiffad efter besöket i eftermiddag :)
    Kramen Pia

    SvaraRadera
  3. Ååå, ljuvliga bilder! Visst är det konstigt när lökar bara försvinner. Allium ska väl tvärtom sprida sig.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Waoooo fantastiska foton ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen skatter i din trädgård.
    Du skriver väl ut dina bilder, använder dom som tavlor.
    Vackert.
    Kram Hannis

    SvaraRadera