onsdag 15 april 2015

Rosmarinträdet blommar




Vi har ett rosmarinträd i uterummet. Det har stått där hela vintern. Nu kommer det små violetta blommor. De är små men ack så vackra.

I eftermiddag ska jag till frissan och få lite ny färg. Sedan är det dax att gå tillbaka till jobbet och få en kväll med givande förevisning om hur man kan jobba i naturen med tex bin mm. Det ska bli väldigt kul och inspirerande. När man har jobbat i förskolan i många år behöver man lite nya input och tips. 

Ha en fin dag

Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. Så vacker. Jag önskar mig också ett uterum. Ha en bra eftermiddag hos frissan. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Så fint foto… du kan det där med att fotografera växter!
    Låter som du har en givande dag framför dig. Blommor och bin! Det låter intressant! Kanske du kan dela med dig av inspirationen.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Så vackert och så härligt med ett uterum.
    Hoppas det är en givande föreläsning.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket underbart foto!!!! Så härligt att se när det spirar och blommar nu på våren. Hoppas att färgen blev fin och föreläsningen givande :)
    Fin dag till dig!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Oj! Har aldrig sett dom blomma faktiskt!
    Du har verkligen gröna fingrar.

    Hoppas att du blir nöjd hos frissan / Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Härligt med lite ny inspiration... Själv är jag som nyutsedd ikt-pedagog i Stockholm två dagar för att lära mej massor av nytt, kul!

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅÅÅ tid hos frissan det är härligt det.... Jag blev så plantera sugen när solen och värmen kom nu vill jag häcka under en filt och göra nada

    Hoppas att du får en trevlig kväll

    Kram Sandra

    SvaraRadera